News | Sojusz | Zasady | Członkowie | Rekrutacja | Download | Linki | IRC | Forum |
---|
Podręcznik oGame | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Mechanika gry | Początki | Porady ogólne | Kolonia | Floty i statki | Napady | Raporty |
Rozwój kolonii:
W tym dziale można się dowiedzieć jak kolonizować i rozwijać ekonomię na planetach. 2006-05-07 12:47:08 - Księżyce Księżyce są wręcz niezbędną sprawą, kiedy myślimy o walce w późnych etapach. Posiadanie księżyca jest wręcz niezbędne, jeśli myślimy o karmieniu na szeroka skalę, czy o FS w starciu z kimś, kto dysponuje falangą. Księżyca nie można skanować, a co za tym idzie, nie dowiemy się, jaka flota jest na FS, i nie wiemy, na co możemy zapolować. Odbiera nam to jedną podstawowych zalet falangi przy złomowaniu, a brak tego typu informacji jest wyjątkowo dotkliwy. Kolejnym plusem księżyca, jest teleporter, który pozwoli w końcu na szybkie przerzucanie floty z jednego punktu na drugi. Co staje się niemożliwością w przypadku GŚ. Jednak, jak zdobyć księżyc, to już nie jest tak prosta sprawa. Ano, księżyce powstają w momencie, kiedy ogromne ilości odpadków kosmicznych, zbierają się wokół planety, formując osobna masę gwiezdną. Innymi słowy, duże PZ daje szanse na księżyc. Szanse na księżyc są oceniane na podstawie procent od ilości złomu wiszącego na orbicie. Tak np. 112 OW czy 1667 LM daje nam 20%. Są to liczby często spotykane w tzw. Próbach Moonowych. Gdzie dwóch graczy zbiera się, i jeden, atakując drugiego stara się zrobić mu księżyc. To, czy księżyc powstanie nigdy nie jest pewne, możemy mieć 30% a księżyc może nie powstać, a możemy mieć 1%, i może nam się trafić. Zawsze większa szansa jest oczywiście, przy jednej próbie z 20%, niż przy 20 próbach z 1%. Do osiągnięcia 1% wystarczy, że w jednej bitwie uzbieramy 100 000 odpadków na orbicie. Najefektowniejszym sposobem, jak mówią statystyki, jest zbieranie flot w przedziale między 12% a 20% na księżyc, daje nam to liczbę 84 OW czy 1255 LM dla 12%, czy 112 OW a 1667 LM dla 20%. Powyżej i poniżej tego poziomu nie opłaca się nam robić prób. Oczywiście, możemy jeszcze liczyć, że księżyc zafunduje nam przeciwnik podczas ataku. Co do pozbywania się zawadzających nam księżyców. Jedynym na to sposobem jest GŚ, jednak istnieje ryzyko, że zostanie on zniszczony podczas takiej próby odłamkami rozpadającego się księżyca. Może też być tak, że zniszczenie się po prostu nie uda. Jedna GŚ ma szans 20% na rozbicie księżyca o średnicy 3000. Szanse te rosną wraz ze wzrostem GŚ, jednak stopień trudności, i ryzyko straty Ś rośnie też wzrostem powierzchni księżyca. Do obliczania szans, najlepiej posłużyć się kalkulatorem, gdyż liczenie na piechotę każdego pola i GŚ mija się z celem. Musimy też pamiętać, że wynik może nie być dokładnie, i zawsze istnieje ryzyko, jakiego nie da się skalkulować dokładnie. Rada Sojuszu: Bokler Obejrzyj komentarze(2) | Dodaj komentarz Kliknij tutaj, aby powrócić na listę porad działu Rozwój Kolonii. |
Site (c) Distant 2005 Logo (c) eXo 2007 Layout (c) Roevean & Ogame 2005 |
---|