![]() |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
News | Sojusz | Zasady | Członkowie | Rekrutacja | Download | Linki | IRC | Forum |
Podręcznik oGame | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Mechanika gry | Początki | Porady ogólne | Kolonia | Floty i statki | Napady | Raporty |
Napady:
W tym dziale wszystko o organizowaniu napadów oraz sposobach obrony przed nimi. 2006-05-07 20:15:29 - Rakiety Międzyplanetarne Rakiety Międzyplanetarne są często niedocenianym elementem bojowym każdej floty. Przy każdym szanującym się górniku znajdziemy komplet przeciw rakiet, tak więc wydaje się, że budowa rakiet międzyplanetarnych mija się z celem. Jednak nic bardziej mylnego. Rakieta międzyplanetarna kosztuje: 12.500 Metalu 2.500 Kryształów 10.000 Deuteru Co więc nie daje nam aż takich znowu kosztów, deuter może stanowić jedyny problem, ale też niespecjalnie. Siłą ognia jednej rakiety wynosi 12 000 punktów, tak, więc jest dość pokaźna, kiedy jednak dociągniemy technologię bojową na poziom 10, jedna rakieta będzie w stanie zlikwidować działo Gaussa bez większego problemu. A tu koszty są już na korzyść rakiety. Prawdą jest, że musimy mieć przewagę w rakietach, żeby w ogóle dotarły do celu, jednak są na to sposoby. Szczególnie uwydatniające się w sojuszu. Zakładając teoretyczną sytuację, znaleziono bunkier, który ma około 4 000 LDL i 100 Gaussów, rozbicie go stanowić będzie problem dla sporej floty, jednak można zrobić to inaczej. Obrońca jest szczęśliwym posiadaczem Magazynu Rakiet na poziomie 5, co da mu 50 przeciw rakiet. Jak więc to ugryźć, ano, dość prosto. Korzystamy z jednej ze swoich mobilnych kolonii, i zdobywamy pomoc dwóch sojuszników, którzy przyłączą się do całej akcji. Zakładamy bazy nie dalej jak 5 systemów od celu, ale nie w tym samym systemie. Przez dwa dni, kontrolujemy stan bunkra ofiary z odległych kolonii, inwestując na koloniach operacyjnych tylko w MR i zbiornik deuteru, który posłuży nam za punkt paliwowy dla floty. Kiedy doczłapiemy się do posiadania swoich rakiet, zaczyna się zabawa. Razem ze swoimi sojusznikami, dążymy do posiadania każdy po 30 rakiet na planetę, do czego potrzebny jest nam MR na 6 poziomie. Da nam to przewagę 40 rakiet nad przeciwnikiem, przeciwnikiem to już spora liczba. Teraz, wysyłamy trzy ataki floty i recyklery na lokację bunkra, jeśli będziemy mieli szczęście, przeciwnik chcąc nas dodatkowo zezłomować, przebazuje tam flotę obronną z okolicy. Nasza połączona flota nie osiągnie odpowiedniego wyniku licząc jego obronę i flotę, a on będzie miał nadzieję na zebranie żniwa recyklerami. Kiedy nasza połączona flota, będzie jakieś 6 minut przed atakiem, wysyłamy rakiety z każdej lokacji. Mają one prędkość 30 sekund bazową, plus, 60 sekund na każdy system odległości między bazą a celem, to da nam 5 minut i 30 sekund. Rakiety osiągną cel na 30 sekund przed atakiem, nie dając przeciwnikowi czasu na reakcję. I co się teraz stanie? Ano, wybierając na cel główny działa Gaussa nasze rakiety w pierwszej kolejności będą niszczyły siłę ognia planety, a dopiero potem mięso armatnie. Kiedy więc nasza flota doleci, obrona przeciwnika będzie zredukowana minimum o 50%, a to już spora liczba, nasza flota nie dość że rozbije jego obronę, i zrabuje część minerałów, to jeszcze zezłomuje jego statki, a wysłane wcześniej recyklery, zbiorą złom z naszych i jego strat. Można się też bawić w długofalowe bombardowania rakietami, ale to może dać ofierze czas na wywiezienie minerałów z planety. Taktyka ta jest bardzo skuteczna w rozbijaniu bunkrów, kiedy łączy się ją za masowym atakiem sojuszniczym, i gwarantuje, że żaden bunkier nie wytrzyma takiego ataku, jeśli wszystko dobrze przygotujemy. Jako ciekawostkę można dodać, że rakiety międzyplanetarne niszczą też rakiety przeciwnika, jednak w ostatniej kolejności, czyli najpierw trzeba zniszczyć obronę, dopiero potem rakiety, jednak, jest to też metoda na rozbrajanie baz rakietowych, takich, jak opisane przeze mnie wyżej, dlatego trzeba umiejscawiać je nie pod samym nosem ofiary. Pamiętamy, że zasięg rakiet międzyplanetarnych jest ograniczony, wynosi on: Poziom napędu Impulsowego*2-1, oznacza to, że przy napędzie na 5 poziomie, wynosić będzie 5*2-1=9. Rada Sojuszu: Bokler Obejrzyj komentarze(3) | Dodaj komentarz Kliknij tutaj, aby powrócić na listę porad działu Napady. |
Site (c) Distant 2005 Logo (c) eXo 2007 Layout (c) Roevean & Ogame 2005 |
---|