News Sojusz Zasady Członkowie Rekrutacja Download Linki IRC Forum
Podręcznik oGame
Mechanika gry Początki Porady ogólne Kolonia Floty i statki Napady Raporty


Rady dla zaczynających grę w OGAME:


W tym dziale wszystkie porady, niezbędne dla początkujących. Co najpierw budować, kiedy atakować, co wynajdować. Czyli jak w miarę szybko zbudować obiecujące i rozwijające się imperium.


2006-07-06 23:30:16 - Starter push pack

Nasz sojusz postawił już pierwsze kroki w uni 12 i powoli acz zdecydowanie pnie się do góry. Mamy więc możliwości pushowania nowych członków naszej ekipy. Tu jednak pojawia się pytanie – ile wysłać surowców, by pomóc kadetowi, nie czyniąc go jednocześnie zbyt zachęcającym łupem dla otoczenia? Z drugiej strony sam pushowany, często nowy w grze, nie wie jak zainwestować otrzymane surowce. Oto więc moja propozycja.:

  • 6 poziomów fabryki robotów (25200/7560/12600) – czas budowy 2:49
  • 4 poziomy laboratorium badawczego (3000/6000/3000) – 0:30
  • 4 poziomy stoczni (6000/3000/1500) – 0:30
  • 12 poziomów kopalni metalu (15449/3862/0) – 1:06
  • 10 poziomów kopani kryształu (8716/4358/0) – 0:44
  • 11 poziomów elektrowni słonecznej (12824/5129/0) – 1:01

Budynki proponuję budować w podobnej do powyższej kolejności, to znaczy – najpierw fabryka robotów, później laboratorium i stocznia. W następnej kolejności budujemy pierwszy poziom elektrowni słonecznej, dwa poziomy kopalni metalu, i dalej na przemian: solarka, metal, kryształ. Tak więc w około 6:45 mamy podstawy ekonomiczne za (72k/31k/17k)

Badania to już kwestia indywidualnego wyboru, ale zarówno w przypadku pirata jak i górnika chcemy mieć dostęp do sond szpiegowskich i małych transporterów, a następnie w miarę szybko wynaleźć silnik jonowy. Niestety osiągnięcie 6 ani nawet 5 poziomu silnika impulsowego pierwszego dnia, jeśli postępujemy zgodnie z powyższym schematem nie jest możliwe. Nasze laboratorium jest jeszcze na niskim poziomie, ale nie chcemy zaniedbać ekonomii

  • 1 poziom technologii energetycznej (0/800/400) – 0:09
  • 2 poziomy technologii szpiegowskiej (600/3000/600) – 0:43
  • 3 poziomy napędu spalinowego (2800/0/4200) – 0:33
  • 3 poziomy napędu impulsowego (14000/2800/4200) – 08:24

Po pięciu godzinach mamy drugi poziom napędu impulsowego, włączamy badanie trzeciego i idziemy spać. Potrzebne surowce na pierwszy dzień badań: (17,4k/6,6k/9,2k)

Doliczamy do tego jeszcze trochę deuteru na oglądanie galaktyki i wysyłanie floty, oraz surowce na kilka pierwszych okrętów i otrzymujemy starter pack na niecałe 7 godzin o wielkości (100k/40k/30k). Taka paczka daje nam gwarancję sprawnego i stabilnego wzrostu już pierwszego dnia gry.

Drugiego dnia pomoc już nie jest tak potrzebna, ale jeśli ją otrzymamy, to najlepiej byłoby wybudować jeszcze kilka poziomów laboratorium i wynajdywać napęd impulsowy. Uwaga dla osób próbujących rushować do statku kolonizacyjnego: 3 poziom tego napędu to łącznie 14k metalu, 28k kryształów, oraz 4,2k deuteru. Do tego trzeba jeszcze doliczyć 10k/20k/10k na pierwszy statek kolonizacyjny. Wybudowanie pierwszej kolonii jest więc wydatkiem rzędu 25k/50k/10k plus deuter na przelot.


Rada Sojuszu: Crow
Obejrzyj komentarze(2) | Dodaj komentarz

Kliknij tutaj, aby powrócić na listę porad działu Początki.



Site (c) Distant 2005
Logo (c) eXo 2007
Layout (c) Roevean & Ogame 2005